יום חמישי, 28 ביוני 2012

שניצילים וכיף מי צריך יותר - זהר

חוף מים חמים ופארק חבלים – ניו זילנד
ביום ראשון בצהרים הלכנו לראות את חוף המים החמים והיה כבר מאוחר מדי כי כבר היתה גאות, אז אמרנו שנשן קרוב ונלך מחר בזמן השפל. למוחרת באמת הלכנו והיה ממש כייף, חפרנו שתי בריכות קטנות אחת קרה ואחת חמה ובין שניהם נחל ואז יצרנו לנו מים חמימים. רצינו להכין בצים קשות אבל לא הצלחנו מפני שהביצים לא התבשלו.

לאחר שהתקלחנו קצת והתלבשנו נסענו לפארק חבלים, שם אפשר ללכת על חבילים, קורה וגשר ממש גבוהים, אנוש ואני רצינו לנסות,

התחלה אני עליתי ראשונה על חבל וליצדו שני חבלים שצריך להחזיק, צריך ללכת הלוך ולגעת בעץ ואז אחורנית עד האמצע ואח"כ היתי צריכה כאילו לשכב ופני המדריכה הורידה אותי למטה. אז מאוד ביקשו שאני העלה לקורה אבל מאוד פחדיתי אבל סוף עליתי והלכתי עד סוף הקורה וחזור קצת. לבסוף עלית לחבל שמחזיקים רק בחבל למעלהאבל ג'ף המדריך אמר שזה קל בשבילי ובכל זאת עליתי.

אף אחד חוץ ממני לא עלה על החבלים אבל ינאי רצה כול הזמן לעלות אבל היה אסור לו. בנוסף אנוש עשה באומגה והיה לו מאוד כיף.

טיולים ומזיאון מים – ניו זילנד
ביום שלישי הלכנו לטיול אבל אני ודיה לא הלכנו. ואח"כ לעוד טיול אבל הפעם אני ודיה הלכנו והיה מפל בטיול, אבא עבר לצד השני של הנהר וגם אני ודיה עברנו. אח"כ נסענו למוזאון שמפעילים כל מיני דברים עם מים. היה שם גן מישחקים עם חלק מישחקים עם מים וחלק בלי.

אכלנו שם ארוחת צהורים ואז המשכנו  וגילינו אומגה ענקית, רק  אבא ואמא עשו. אחרי שגמרנו במוזיאון אז נסענו לסופר אני אנוש ודיה הלכנו לגן מישחקים וינאי נשאר לישון עם אמא באוטו. אחר כך חזרנו לחניה של המוזאון לישון.

בילוים בבתי חב"ד – קמבודיה וויאטנם
בבית חב"ד בקמבודיה יש משפחה עם 4 ילדים, הגדול זלמן בן 4.5 אח"כ ילדה בת 3.5 וילד בן שנתיים וינוקת בת חודשיים, הינו שם בערב השני בקמבודיה לאכול במסעדה שלהם, אבל לא היו עובדים ולמרות זאת הרב התעקש שנשאר, אז אמא הכינה שנצילים וציפס אורז, אנוש רצה המבורגר בלחמניה וקוסקוס עם ירקות, והיה ממש טעים. בערב אחרי זה היו עובדים הפעם דיה אכלה המבורגר בלחמניה אכלנו כולם ציפס, אני הזמנתי שניצל וציפס, ינאי אכל אורז שניצל ואבא ואנוש אכלו קציצות וציפס, ואמא אכלה ציפס ואורז וסלט והיה טעים מאוד, ובנוסף גם שיחקנו עם הילדים שלהם.

בבית חב"ד בויאטנם היו 3 ילדים, הגדול לוי בן 6.5 והוא לומד בבית בגן עד 14:30 ואז יש הפסקה עד 15:00 ומ15:00 הוא לומד דרך המחשב (קוראים לזה בי"ס און-ליין), בתוכנה יש אפשרות לראות את המורה שמלמדת מישראל. חיים בן 4.5 הוא רק בגן לומד קצת לכתוב. ובסוף אפי בן שנה וחצי.

שם הינו בשבת וביום שני הלכנו לשם להיות בגן, היה שעור אמנות, עשינו 2 דברים, אחד המורה צירה ציור ואנו צבענו עם דף דק מאוד והשני היה ארון שהופף לקופסא ובתוכו ספרון שפותחים אותו יש פרח דו-מימד (אני לא עשיתי רק צירתי בעצמי ציור). אח"כ אכלנו ארוחת צהורים הכללה מרק קישואים אורז ושניצל היה ממש טעים. בסוף היום עבדנו בחוברות העבודה שהבאינו מהארץ. לא נהיה בבית חב"ד יותר אז זה היתה ממש פרידה נחמדה.

מקדשים וים - ויאטנם
ביום שישי: הלכנו למקדש שנמצא על גבעה וראינו מרחוק את הבודה הלבנה, רצינו ללכת אליה והלכנו, כדי להגיע לבודה היה צריך לטפס 200 מדרגות, וטיפסנו עד לבודה והיה ממש יפה כי ראינו את כל העיר.
מתרעננים

לא טעים!

אח"כ נסענו לשוק לקנות אורז ואטריות אורז לשבת, מצאנו מסעדה צימחונית שם קנינו כול מיני תוספות לאורז, אכלנו צהרים במסעדה אחרת וחזרנו למלון. התארגנו והלכנו לים, חזרנו התקלחנו והכנסנו את השבת.

לונה פארק  VINPEARL- ויאטנם
ביום שני: קמנו מוקודם בבוקר והתארגנו מהר לנסועה ללונה פארק.נסענו באוטובוס מקומי לרכבל ועלינו עליו . זה רכבל מעל המים (הכי ארוך בעולם ) (הלונה פארק על אי),אז החלטנו שנלך קודם לפארק מים. היו שם מלא מגלשות וגן מישחקים בתוך המים עם מגלשות קטנות, בהתחלה הלכנו  לגן משחקים ואז אבא ואנוש מצאו מגלשה מישפחתית לוקחים סירה מיתנפחת גדולה, מביאים אותה למדרגות ומנוף מעלה אותה למעלה. עשינו בה 5 פעמים – אני לא עליתי בפעם הראשונה והשניה ינאי רצה בפעם השלישית אני באתי אבל לא עליתי ובפעם האחרונה כול המישפחה היתגלשה !
ברכבל

אנוש,דיה ואבא הלכו לכול המיגלשות חוץ מ"הקשת" שדיה ואנוש עשו וגם "חור בחלל" ואמא ואבא עשו במיגלשת "צונמי".
בשעות החמות הלכנו לבינין שמה היה מישחקי מחשב וכל מיני דברים כמו סרט 4D (לא ממש סרט מסלול של סקייטבורט שאנחנו עליו) וכמובן מכוניות מיתנגשות (אני ודיה עשינו מלא פעמים עד שהמפעיל רצה להתנגש בנו). אמא,אבא,אנוש וינאי הלכו לבימבות אני ודיה הלכנו לראות מופע קסמים אבל היה לנו משעמם אז ירדנו למטה וראינו שהם לא עשו אפילו פעם אחת אבל היו בסוף התור אז אמרנו להם שאנחנו בבינין למכוניות מתנגשות.
גלישה בסקי

רוכבים

בסחרחרה

שהם חזרו רצינו ללכת לדמבו אבל לי היה אסור אז חזרתי לבנין, אחרי זה אנוש, ינאי, דיה, אבאמא הלכו לרכבת הרים, רק אבאמא הלכו לרכבת הרים ינאי גם רצה אבל לא הרשו לו (דיה צלמה), אח"כ הם חזרו לבנין והנו שם עד סוף היום, חזרנו בערב ברכבל ואכלנו שם בגאט מטוגן אז חזרנו למלון, אני ואמא הלכנו לסופר לקנות חלב, ומשם למיטות ולישון.